Burj Al Arab to jeden z najbardziej ikonicznych i luksusowych hoteli na świecie, będący symbolem nowoczesnego Dubaju. Znajduje się na sztucznej wyspie, oddalonej od brzegu o około 280 metrów, i przypomina kształtem żagiel statku, co czyni go niepowtarzalnym elementem krajobrazu miasta. Ten siedmiogwiazdkowy hotel to nie tylko miejsce noclegowe, ale także prawdziwa atrakcja turystyczna, która przyciąga gości z całego świata.
Wnętrze Burj Al Arab zachwyca przepychem i dbałością o detale. Każdy z 202 apartamentów zaprojektowano z niezwykłym rozmachem, oferując prywatne apartamenty z widokiem na Zatokę Perską, luksusowe łazienki z marmuru oraz osobistych opiekunów, którzy dbają o każdy szczegół pobytu. Hotel słynie również z wyjątkowych restauracji, w tym podwodnej Al Mahara, gdzie można delektować się daniami kuchni światowej w otoczeniu akwariów z egzotycznymi rybami, oraz Skyview Bar, z którego rozciąga się zapierający dech w piersiach widok na całe miasto.
Galeria zdjęć
Pokaż zdjęciaHistoria i ciekawostki
Kiedy w latach 90. XX wieku szejk Mohammed bin Rashid Al Maktoum przedstawił wizję budowy najbardziej luksusowego hotelu świata, wielu uznało ten pomysł za szaleństwo. Lokalizacja? Sztuczna wyspa na wzburzonych wodach Zatoki Perskiej. Kształt? Żagiel dhow - tradycyjnej arabskiej łodzi. Założenia? Ma być widoczny z kosmosu i definiować na nowo pojęcie luksusu.
Budowa rozpoczęła się w 1994 roku, ale zanim pierwszy robotnik dotknął łopaty, ponad 3000 pracowników przez dwa lata budowało samą wyspę. Wysypano w morze ponad 250 kolumn fundamentowych, sięgających 40 metrów w głąb dna morskiego. Do ich zabezpieczenia użyto specjalnej technologii, która chroni konstrukcję przed agresywnym działaniem słonej wody.
Projektant Tom Wright narysował pierwszy szkic hotelu w kształcie żagla na... serwetce podczas lunchu. Ten spontaniczny rysunek stał się podstawą do stworzenia jednego z najbardziej rozpoznawalnych budynków świata. Wright miał zaledwie trzy dni na przedstawienie wstępnego projektu, który musiał spełnić jedno kluczowe kryterium - budynek miał stać się symbolem Dubaju, tak jak Opera jest symbolem Sydney.
Sama konstrukcja była wyzwaniem inżynieryjnym. By chronić budynek przed silnymi wiatrami, zaprojektowano ogromną ramę w kształcie litery X ukrytą w fasadzie. Zastosowano też innowacyjny system teleskopowy, który pozwala konstrukcji nieznacznie się wyginać, amortyzując podmuchy wiatru.
Do wykończenia wnętrz użyto ponad 8000 metrów kwadratowych 24-karatowego złota płatkowego, a na elewacji zastosowano rewolucyjny materiał - teflonowe włókno powlekane włóknem szklanym, które samo się oczyszcza. Było to pierwsze takie zastosowanie tego materiału na świecie w budownictwie.
Dojazd
- Metro:
- Skorzystaj z czerwonej linii metra (Red Line) i wysiądź na stacji Mall of the Emirates.
- Następnie przesiądź się do taksówki lub autobusu, aby dojechać do Burj Al Arab. Odległość od stacji metra to około 10 km.
- Autobus:
- Autobus linii 8 kursuje w pobliżu Burj Al Arab. Przystanek Burj Al Arab Hotel 1 znajduje się w odległości krótkiego spaceru od hotelu.
- Taksówka:
- Taksówki są łatwo dostępne w Dubaju. Przejazd z centrum miasta kosztuje około 50-70 AED i trwa około 20-30 minut.
- Można również skorzystać z aplikacji Uber lub Careem.
- Samochód:
- Burj Al Arab znajduje się na wyspie przy Jumeirah Beach Road. Dojazd z centrum Dubaju zajmuje około 20-30 minut, w zależności od ruchu.
- Przy hotelu dostępny jest parking dla gości.
- Limuzyna lub transport hotelowy:
- Burj Al Arab oferuje swoim gościom transport limuzyną lub luksusowymi samochodami. Skontaktuj się z hotelem, aby zarezerwować usługę.
Warto wiedzieć
- •Burj Al Arab jest powszechnie uważany za jeden z najbardziej luksusowych i najbardziej znanych hoteli na świecie.
- •Hotel został zbudowany na sztucznej wyspie, oddalonej o 280 metrów od brzegu. Połączenie z lądem zapewnia prywatny most.
- •Nad ranem wokół hotelu jest sztucznie rozpylana delikatna mgła, która ma na celu stworzenie iluzji oazy i wprowadzenie gości w dobry nastrój.
- •Budowa hotelu trwała od 1994 do 1999 roku i kosztowała około 650 milionów dolarów amerykańskich przy udziale około 3500 pracowników.








